Történetek a Bikás Parkból

Kummert Krisztián "Gonzales" kosaras blogja

Néha a látvány motivál!

2017. október 26. 19:44 - Kummert Krisztián

  Ma egy picit a teret engedtem a kreativitásomnak és rászántam pár órát hogy valami igazán szépet alkossak nektek a kedvenc kosárpályánkról.
Nem lövöm le előre a poént, de ha nem izgatnak az alkotási részletek, akkor nyugodtan görgessetek le és lessétek meg a végeredményt... ér csalni!

Akik viszont kíváncsiak hogy készült a lenti 3d-s Time-lapse GIF, azok maradjanak velem, mert mindenre fény derül. ;)
Nos fogtam a Nikon fényképezőgépem és egy állványra téve a hármas vonalon körbe fotóztam a naplemente felőli kosárpalánkot úgy hogy minden pontban 3-at exponáltam (képet lőttem).

Ez a  HDR (részletgazdag) képekhez kellett, mert ennél a technológiánál lövünk egy alul exponált (értsd sötét) képet, lövünk egy normál fényerejű képet, és lövünk egy túlexponált (túl világos) képet, majd fogjuk és photoshopban összeillesztjük a képeket úgy, hogy a túl világos rész sötét részeit (amik a normál képen túl sötétek lettek volna és emiatt tartalmat veszítettünk volna), úgy hozzuk össze a normál rész közepes tartományával hogy hozzá illesztjük a túl sötét rész világos részeit (így ott is újabb tartalmat nyerünk az előző logika fordított elvével)... ez így bonyolultan hangzik, de higgyétek el inkább macerás mint bonyolult dolog ha az ember ért hozzá, de a lényeg hogy egy hihetetlen részletgazdag képet eredményez a művelet.

Na mindezt megismételjük az összes állásból a hármas vonalon végig menve...
Alapból én 44 állásból exponáltam összesen 132 képet.
Majd amikor mindet végig HDR-eztem meg megutómunkáztam egyesével, akkor végül 88 képkockában összefűztem őket egy oda-vissza mozgó GIF-fé, aminek ez lett a végeredménye röpke 2 óra utómunka után:

Bár konkrétan azért mentem ma ki hogy ezt megalkossam nektek, de persze nem bírtam ki hogy ne kosarazzak kicsit ma is a spanokkal, ahogy mindig... De az vesse rám az első követ akit ez a látvány
meg a jó idő, ne inspirált volna kosarazásra...

Ha tetszik nektek a végeredmény, nyugodtan dobjatok egy like-ot, mert egy részt jól esik a lelkemnek, más részt bátorít hasonlók megalkotására. A megosztásokat pedig külön köszönöm és respect érte!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bikaspark.blog.hu/api/trackback/id/tr8313093372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása