Történetek a Bikás Parkból

Kummert Krisztián "Gonzales" kosaras blogja

Egy kis sporttudomány... I.rész - Járáselemzés

2018. február 20. 14:43 - Bikás Park

Aki ismer az tudja hogy a kosárlabda után a kedvenc dolog amit imádok nézni vagy kutatni az a tudomány világa.
A múlt héten viszont életemben először alkalmam volt a kettőt ötvözve részt venni egy járáselemzésen, ami számomra maga volt a sporttudomány. 

Mikor megtudtam hogy már Magyarországon is létezik ilyen, rögtön izgalomba jöttem.
Aztán amikor úgy adódott hogy, lehetőségem is lett kipróbálni ezt a Fitness & More  - Fájdalom Ambulanciáján
és írni erről,  na akkor már tényleg előjött belőlem a tudományra éhes kisfiú izgatottsága.

img_8318.jpg

Mielőtt nagyon belemennék az élmény átadásába lessétek meg ezt a kis videót ami megmutatja miről is van szó:


Azért be kell hogy valljam volt bennem egy kis félelem is a vizsgálattal kapcsolatban. 1-2 éve már sajnos hát és derékfájdalommal küzdök és tartottam tőle hogy nehogy valami olyat állapítsanak meg, ami azt mondja hogy nem kosarazhatok többé vagy valami hasonló... 

Szerencsére pont hogy jó tanácsokkal és edzés tippekkel térhettem haza és a gyógyulás reményével, ha a javasoltakat betartom. Ezúton is köszönet érte Frischmann Gergőnek és Kakuk Bencének a vizsgálatért és a hasznos tanácsokért, na meg a barátságos és segítőkész légkörért.

Na vágjunk is bele, hogy milyen is volt ez... 

Érkezés és egy kisebb regisztráció után fel is pattanhattam egy speciális futópadra, ami annyiban különbözött (számomra) egy normálistól, hogy a velem szembe lévő falra rögzítve volt egy monitor ahol láthattam szép színesben a talpaim súlylenyomatát mozgásban és állás közben egyaránt és még oldalról is vett egy kamera és annak a képe is megjelent a monitoron.

 

 Először volt állás teszt, ebből megtudhattam hogy állás közben inkább a jobb sarkamra terhelek, ami ebből a szemléletes ábrából látszódott:

allas.jpg
Középen annak a fekete "cicafaroknak" az volt a lényege, hogy a vizsgálat elején az még egy fekete pont volt és ahogy állás közben mocorog az ember, meg korrigál, az egy ilyen mintában mutatja meg a mozgásunk.

A következő ábra a nyomás eloszlásomat mutatta meg:

lablenyomat_3d.jpg
Ami viszont sokkal érdekesebb hogy ezt futás közben is meg tudta mutatni pillanatképeken:


nyomasertekek.jpg
A lépéshossz vizsgálat egyébként súlyos sérüléseket előzhet meg, mert nem ritka hogy egy-egy sportoló két lépése között akár 15 cm eltérés is lehet amit észre sem vesz, de az egyenetlen terhelés miatt súlyosan sérülésveszélyes számára. 

lepeshosszok.jpg
Ami érdekes volt és meglepett, az az volt, hogy kimutatta hogy lerövidültek a lépteim az optimálishoz képest.
Szerencsére viszont a lépéshosszaim a normál értékeken belül voltak így nem fenyeget sérülés. :)

 

 Sok-sok futkosás és egy lábas guggolás után a következőkre jutottunk a vizsgálatot végző srácokkal:
- az alhasam és a farizmaim gyengébbek a többi izmaimhoz képest ezek miatt kialakult egy hátmerevségem.
- a vállaim protrakcióban vannak (előre vannak csúszva)
- a brachioradiálisaim meg van rövidülve mind a két karomon. Ezért a mackós karmozgásom futás közben :)
- minimális bokasüllyedésem van, viszont hangsúlyos haránt boltozat süllyedéssel. 
(ezen pl azért lepódtem meg mert én azt hittem lúdtalpam van és kiderült hogy nem)
- a vállövem jobbra míg a medencém balra tolódott. (emiatt küzdök hát- és derékfájdalmakkal.)
- a nyomás középpontom a normális 5%-os eltérési értéket picit meghaladja
stb stb stb

Nem untatnálak titeket ezzel, sokkal érdekesebb hogy kaptam edzéstervet amivel javíthatok a hibákon,
kaptam nyújtás mintákat amikkel a merevségeket orvosolhatom, és így reményt is a gyógyulásra.

Minden profi és amatőr sportoló hasznára válhat egy ilyen vizsgálat...
Ha neked is felkeltette az érdeklődésed, itt tudsz róla meg több infót és itt is tudsz rá jelentkezni.
Én baromi sokat tanultam belőle, így úgy döntöttem a többi ilyen sporttudományi elemző eszközről fogok írni itt a blogban a jövőben.



Ha tetszett a cikk, egy lájkkal bátoríthattok hasonlóak megírására, de a megosztásokért külön pacsi és respect.
Ha viszont bármi kérdésetek van azt ne féljetek feltenni kommentben a cikkel kapcsolatban! ;)

Edzettetek ma már? És ne merjetek kamuzni! ;)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bikaspark.blog.hu/api/trackback/id/tr3813684812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása