Történetek a Bikás Parkból

Kummert Krisztián "Gonzales" blogja

Kosaras kiegészítők II.rész - Súlyozott kosárlabda

2017. március 17. 15:38 - Bikás Park

Az előző dobó kesztyűs cikkem volt a kosaras kiegészítő sorozatom első része, aminek folytatásaként ma megismerhetitek a súlyozott kosárlabdát. (Már ha eddig nem ismertétek volna)

00_4.jpg
  Erről annyit érdemes tudni, hogy a súlya a normál 7"-es méretű kosárlabda  súlyának
(ami átlagosan 566.99 - 623.69 g között mozog), picit több mint duplája 1400 g.
Segít fejleszteni az alkar, a csukló és a kéz erejét így növelhető vele a dobástávolság és a dobásgyorsaság is.
 
  Az egyik leghasznosabb kiegészítők közé sorolom. Lassan másfél éve használom utcán és teremben egyaránt,
Igaz ez már a második ilyen labdám mert azt vettem észre hogy valószínűleg a nagyobb súlya miatt könnyebben púposodik fel és ennek a labdának a sajátossága sajnos hogyha egyszer felpúposodik akkor onnantól rövid időn belül szét is hasad és vége.

Ha ez megtörténik az ember egy héten belül érezni fogja a dobószázalékán a hiányát.

A másik érdekessége, hogyha olyan magamfajta elme beteg fanatikusok vagytok hogy esőben vagy hóban is kint edzetek akkor ha picit is vizet lesz a labda vagy a kezetek, akkor szintén a nehezebb súlya miatt dobásnál sokkal könnyebben kicsúszik a kézből mint egy normál kosárlabda, de ezt én nem a hátrányai közé sorolom mert marha jól lehetett vele gyakorolni a csúszósabb pl. lekopott kosárlabdákra.

00_5.jpg
A súlyozott kosárlabda létezik 6"-os és 7"-es méretben is, így a lányokra is gondoltak a gyártók, köszönet nekik érte. Mindenkinek csak javasolni tudom dobó edzéseken a használatát, bár egy dologra kell azért ügyelni azon túl hogy nehogy fejbe találjuk vele a játékostársunk, az pedig az hogy minden dobó edzésünk végén egy normál kosárlabdával is vezessük le az edzésünk különben elviheti a dobótechnikánk főleg kezdetben amíg nem tudunk még pikk-pakk ide oda átállni egyik labdáról a másikra, de én pl. a meccseim előtt is imádok ezzel melegíteni mert célizmokat tudok vele bemelegíteni és a meccseimen sokkal jobb dobószázalékkal dobók így mintha sima labdával melegítettem volna...

A labda egyik aljas de egyben áldásos tulajdonsága továbbá hogyha a dobótechnikátok nem tökéletes akkor gyakorlatilag az összes dobásotok ívetlen és rövidre fog sikerülni, és az első edzésetek után ott lesz izomlázatok ami a hibát generálta, nekem pl. a derekamban volt, ami valljuk meg nem biztos hogy annyira kellene hogy egy dobásban benne kéne feltétlenül hogy legyen... Érdemes szaggatott vonalról kezdeni a gyakorlást vele és ahogy megy majd mindig egy lépéssel kijjebbről dobni mert nekem így vált be a használata és így hozott fejlődést. Mára már odáig fejlődtem hogy hármast is tudok vele dobni, ami ahhoz képest hogy az első dobásom ami büntető volt anno kb. a szaggatottnál esett le, és bárkinek oda adtam tesztre mindenkinél így volt... kevés volt ebben a kivétel. :)

Ha szeretnétek ilyen súlyozott kosárlabdát beszerezni azt itt tehetitek meg.

Ha tetszett ez a cikkem tartsatok velem a következő részben is ahol a futógát kosárlabda edzésben való jótékony hatásairól fogok nektek írni...  Ne felejtsetek el like-ot dobni itt se a cikkemnél, hogy ez is motiváljon hasonló cikkek írásához, de ha meg is osztjátok azt külön megköszönöm nektek és respect érte! 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bikaspark.blog.hu/api/trackback/id/tr2012345535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.