Történetek a Bikás Parkból

Kummert Krisztián "Gonzales" blogja

Saját tapasztalataim a Training Mask-ról

2017. március 13. 08:29 - Kummert Krisztián

  Úgy fél éve olvastam egy cikket amely felkeltette az érdeklődésemet egy magaslati levegőt szimuláló maszk iránt. (A cikkem előtt érdemes elolvasnotok, mert fogok rá hivatkozni párszor) ;)

Bár a cikk rendesen lehúzta, én azért szeretek minden ilyesmit magamon tesztelni, mert szeretek a dolgokhoz szkeptikusan hozzáállni... Így hát be is szereztem egyet magamnak.

000_8.jpg
Kibontottam a full igényes csomagolásából - ami egy közel 30000 Ft-os cuccnál már azért el is várható hogy parasztvakító legyen. Majd mint az igazi hülye gyerek rögtön ki is akartam próbálni vele a hard levelt ami a 8000 méteres magasságot szimulálja. Pár pattintás után már ki is cseréltem rajta a szűrőket és mivel azért nem akartam annyira ajtóstól rontani a házba le is ültem benne tv-zni hogy szokjam az "ózondús hegyi levegőt" meg hogy hátha az oxigénhiánytól serpákat is behaluzhatok idővel...

Na ez a hatás elmaradt, de azt már kb 2-3 perc után éreztem hogy kezdek enyhén szédülni és a szemem kezd leragadni, a legjobban kifejező érzés az volt hogy fél árbócra ereszkedett a szemem...

Nem csak hogy kevés levegőhöz jutottam benne hanem a kis gumibetéteknek köszönhetően nehezebb is volt beszívni na meg kifújni is azt a minimális levegőt amihez lehetőségem nyúlt egyáltalán jutni a maszkban.

Legyen elég annyi hogy igazi kihívás volt benne egyáltalán tv-zni is.

Ennyi elég is volt első tesztre, elég meggyőző volt, innen egyenes út vezetett az éles teszthez.
Felpattintottam a legkönnyebb szintet és napi szinten 1 órát bringáztam- és amikor csak lehetett így dobó edzettem benne a Bikás Parkban:


Nos az említett cikkben alaposan lehúzták ezt a cuccot a gyúrósok, és csak azért írtam ezt a cikket, mert nekem totál más tapasztalataim voltak mint nekik, mert rám kimondottan jó hatással volt.
Van ugyanis egy elég erős orrsövényferdülésem ami miatt alapból sokszor fulladtam már kosarazás közben vagy láttam csillagokat ha jobban túlhajszoltam magam mint kellett volna. Na ezt a maszkot használva már majdnem egy hét után megszűntek ezek a tüneteim. Mi kell ennél jobb eredmény nem?

Dobó edzéseim közben jól tudtam vele gyakorolni azt a pillanatot amikor pl. egy gyors sprint utáni pillanatban kell a meccsen dobnia pontosan az embernek de nem jól jött ki a levegővételre a dobása és emiatt hibázik gyakran az ember. Ezzel a maszkkal ugyanis kénytelen vagy megszokni a jó ütemű levegővételt a dobás pillanata előtt különben a gyűrűt se találod el annyira rövid lesz benne a dobásod.

Azért csak bennem volt a kíváncsiság hogy miért nem jött be a cikk írójának ez a cucc, és kipróbáltam gyúráshoz is. Így már értettem mindent. Ugyanis ott inkább akadályozott a gyakorlatok tökéletes végrehajtásában és totál felesleges is volt hozzá. Ezt a maszkot inkább azoknak ajánlom akik atletikus sportokat vagy labdajátékokat sportolnak vagy pl. kerékpároznak vagy úsznak. Oda a legjobb kiegészítő lehet az edzésekhez. Nem véletlenül használja sok NBA sztár is (Pl: Lebron James, Dwyane Wade hogy másokat ne is említsek) de erre esküszik Hosszú Katinka is mert a fordulóiban jobban bírja az oxigénhiányt és nagyobb hosszabb fordulókra képes tőle amikkel még nagyobb előnyt szerezhet az ellenfeleivel szemben.

A tanulságnak azt hoztam ki hogy a saját sportágunkhoz illő kiegészítőt használjunk mert ha kosarazáshoz pl. gyúrós kesztyűt próbálnék használni, nyilván az se lenne nagy segítség. ;)

Ezzel a csodás Bikás parki látképpel búcsúzom tőletek és mindenkinek jó edzést kívánok mára is:

000_9.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bikaspark.blog.hu/api/trackback/id/tr5212333765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.